Mokslo ir technologijų populiarinimas

Spausdinti

Renginių skelbimai

Atsinaujinantys elektros energijos šaltiniai Lietuvoje

Nuo 2013 m. 1 d. 10:00 val. iki 2013 m. 19 d. 18:00 val.

Renginio tikslas: ugdyti vaikų ir bendruomenės narių energetinį išprusimą. Žinoti elektros energijos gavimo būdus Lietuvoje ir Marijampolės savivaldybėje. Renginio uždaviniai: 1. supažindinti su energetikos mokslo raida ir atsinaujinančiais elektros energijos būdais. Elektros energijos pritaikymą kasdieninėje veikloje bei mokymosi procese. 2. Užsiėmimų metu sukursime bendrą moksleiviui suprantamą elektrinių aprašymo ir pristatymo metodiką.

Renginį „Atsinaujinantys elektros energijos šaltiniai Lietuvoje“ sudarė dvi dalys: 1) trys tikslinės išvykos į Lietuvos elektrines ir konferencija, 7-10 klasių moksleiviai ir  2) pamoka „Elektra mūsų namuose ir iki jų“ 3-6 klasių moksleiviams.

Dalyviai Marijampolės „Šaltinio“ pagrindinės mokyklos mokiniai ir pedagogai.  Pirmo ciklo užsiėmimų programa: įvadinė dalis užsiėmimai prieš išvykas — elektrinių tipai, sukūrėme jų aprašymų. Trijų išvykų metu aplankėme: I Klaipėdos krašte: Klaipėdos UAB „Geoterma“, Klaipėdos laikrodžių muziejų, Benaičių vėjo jėgainių parką; II Vilniaus krašte: Elektrėnų Kombinuoto ciklo bloką, Lietuvos energetikos muziejų (pirmąją termofikacinę elektrinę), bei VU fizikos fakulteto muziejų, optikos laboratoriją ir draugijos Alumnio šou paskaitą; III Kaune: Kruonio HAE, Kauno HE, Lietuvos energetikos instituto paskaitą  apie atsinaujinančius ir neatsinaujinančius energijos išteklius. Saulės ir vėjo energetiką. Surinktą medžiagą pateikėme plakatais (Power Point programa) (savaitę prieš konferenciją) ir pristatymų (Power Point) formomis pačios konferencijos metu. Konferencijos „Atsinaujinantys elektros energijos šaltiniai Lietuvoje“ dienotvarkė: Įžanga (S.Survilienė) (2 min); Mokyklos direktoriaus žodis (3 min); Svečio žodis (3 min); Moksleivių pranešimai: Kombinuoto ciklo blokas 7B (Aistė S. Ir Karolina J.) (3 min.); Kruonio HAE 7d (Eitvydas A.) (4 min); Kauno HE 7d (Evelina J.) (3 min); Vėjo jėgainė 8d  (Kamilė M.) (3 min); Geoterma 9a  (Mantas V.ir Aistė B) (3 min); Apibendrinimo pristatymas „Dešimt metų atgal“ (S.Survilienė) (3 min); Apdovanojimai aktyviausių projekto dalyvių (15 min). 2) pamoka „Elektra mūsų namuose ir iki jų“ 3-6 klasių moksleiviams. Pamoka sudaryta iš trijų dalių: 1. Teorinė — Elektros vaidmuo mūsų buityje ir Lietuvos elektrinės, Marijampolės savivaldybės hidroeletrinių pristatymas; 2. Demonstracinė — Transformatoriaus demonstravimas (elektros srovės savybių pristatymas: elektromagnetinės indukcijos, magnetinio ir šiluminio poveikių); 3. Eksperimentinė — Elektrinės grandinės iš baterijos, jungtuko, elektros lemputės ir trijų laidų sujungimas. Moksleivių paskatinimas dovanėlėmis, palinkėjimas stebėti mus supančią aplinką ir mokytis.

1. Marijampolės „Šaltinio“ pagrindinės mokyklos moksleiviai ir pedagogai susipažinę su mokslo pasiekimais ir technologijomis. 2. Marijampolės „Šaltinio“ pagrindinės mokyklos mokymo procese panaudoti naujausi energetikos mokslo pasiekimai ir technologijos. 3. 7-9 klasių moksleiviai paruošė plakatus ir pristatymus (Power Point programa), pristatė Lietuvos elektrines didelia auditorijai (aktų salėje konferencijos metu). 4. 3-6 klasių moksleiviai susipažino su Lietuvos ir Marijampolės savivaldybės elektrinėmis, elektros energijos patogumu pritaikant buityje, ugdė praktinius elektrinių grandinių jungimo įgūdžius. 5. renginius paviešinome mokyklos internetinėje svetainėje http://saltinio.lt/ (keturi straipsniai: du pavadinimu — Pažintinė kelionė, apie vėjo malūnus ir elektrą, septintokai — konferencijos pranešėjai ir nuotraukos), tai pat Marijampolės miesto laikraštyje „Suvalkietis“ gruodžio 7 dienos, straipsnis — Atsinaujinantys elektros energijos šaltiniai.

Renginys finansuojamas pagal Viešosios įstaigos Socialinių inovacijų instituto projektą „Mokslo ir technologijų populiarinimo renginių rėmimo ir gebėjimų ugdymo sistema“ (VP1-3.2- ŠMM-02-V -02-004), kuris finansuojamas pagal 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos priemonę VP1-3.2- ŠMM-02-V „Žinių apie mokslą ir technologijas gilinimas ir sklaida tarp mokinių ir jaunimo bei lyčių lygybės moksle skatinimas“.

Renginio nuotraukų galerija >>

Mokslo ir technologijų populiarinimo renginiai „Mokslo spalvos“ Jonavos „Lietavos“ pagrindinėje mokykloje

Nuo 2013 m. 2 d. 12:00 val. iki 2013 m. gruodžio 28 d. 18:00 val.

Jonavos „Lietavos“ pagrindinė mokykla 2013 m. rugsėjo – lapkričio mėnesiais vykdė mokslo ir technologijų populiarinimo renginius „Mokslo spalvos“. Mokslo ir technologijų populiarinimo renginių metu mokiniams buvo pristatyti įvairių sričių mokslai (socialiniai, biomedicinos ir technologijų). Skirtingoms veikloms ir temoms buvo suteikiamos asociacijos su įvairiomis spalvomis – raudona, oranžine, geltona, žalia, mėlyna ir violetine.

Rugsėjo 21 d. mokiniai vyko į edukacinį renginį VDU Kauno botanikos sode. Tai buvo pirmasis projekto „Mokslo spalvos“ etapas. Edukaciniame renginyje mokiniai susipažino su botanikos sodu ir augmenija, žiūrėjo BBC dokumentinį filmą apie tropinius miškus. Dirbdami kartu su mokslininkais mokiniai susipažino su aplinkos tyrimuose naudojamomis technologijomis, naudodamiesi planšetiniais kompiuteriais atliko kūrybines užduotis.

Spalio 4-5 d. mokiniai vyko į edukacinę išvyką Vilniaus universiteto Teorinės fizikos ir astronomijos instituto Molėtų astronomijos observatorijoje. Išvykos metu mokiniai gilino žinias apie astronomiją, dangaus kūnų stebėjimą, kosmoso technologijų panaudojimą. Molėtų observatorijoje mokiniai susipažino su dangaus kūnų tyrimų istorija, apžiūrėjo didžiausią teleskopą, esantį Šiaurės Europoje.

Naktinės ekskursijos metu mokiniai buvo mokomi naudojantis teleskopu stebėti įvairius dangaus kūnus. Mokiniams taip pat buvo parodytos į Žemę nukritusio meteorito liekanos.
Kitą išvykos dieną mokinių laukė įvairios edukacinės veiklos. Naudodamiesi planšetiniais kompiuteriais mokiniai danguje ieškojo įvairių dangaus kūnų, juos piešė ir fotografavo. Dirbdami grupėmis mokiniai diskutavo, kaip šiuolaikinių technologijų svarbą gali pajusti kiekvienas žmogus.

Spalio 19 d. mokykloje vyko dar vienas mokslo populiarinimo renginys - architektūros kūrybinės dirbtuvės. Šeštadienio popietę su mokiniais dirbo jauni architektai iš Kauno, kurie ne tik pateikė įdomias architektūrines užduotis, bet ir entuziastingai bendravo. Dirbtuvių metu į tradicinę aplinką buvo pažvelgta naujomis akimis. Aptarėme, kuriuose aplinkiniuose pastatuose ar erdvėse vyksta mokinių susibūrimai po pamokų. Dalyviai patys pavaizdavo savo kasdieninį kelią į mokyklą, ir svarbiausius ten esančius objektus.

Spalio 26 d. mokiniai pamatė šiuolaikinių išmaniųjų technologijų kūrinius – LEGO robotus konstruktorius. Renginio metu mokiniams taip pat buvo pristatyta LEGO mokymosi sistema. Mokiniai susipažino su įvairių modelių robotais ir sužinojo kaip juos galima pritaikyti pamokose ir neformalioje veikloje. Mokiniai ne tik stebėjo, kaip robotai yra programuojami ir valdomi, bet ir patys prisidėjo prie šių procesų. Renginio metu mokiniai sužinojo, kur šiuolaikiniame pasaulyje yra pritaikomi robotai, diskutavo, kokios robotų panaudojimo galimybės bus ateityje. Norėdami, kad robotas atliktų vieną ar kitą komandą, mokiniai turėjo panaudoti ne tik informacinių technologijų, bet ir matematikos ar fizikos žinias.

Lapkričio 16 d. mokykloje mokslo objektu tapo patys mokiniai. Dalyvaudami psichologijos ir savęs pažinimo renginyje jie daugiau sužinojo apie save, savo elgesį, asmenybės tipą.

Renginio metu mokiniai mokėsi įvardinti savo savijautą, nes norint save kontroliuoti, pirmiausia reikia mokėti įsivardinti jausmus, kuriuos jauti. Mokiniai darė asmenybės testus ir analizavo jų rezultatus. Panaudojant stalo žaidimą „Grįžtamasis ryšys“, mokiniai atrado daugiau teigiamų charakterio bruožų, kurių jie turi. Taip pat renginio dalyviai turėjo progą sudalyvauti relaksacinėje vaizduotės kelionėje, kurios metu mokiniai geriau pažino savo norus ir baimes.

Lapkričio 23 d. mokiniai vyko į dar vieną mokslo populiarinimo renginių ciklo „Mokslo spalvos“ išvyką. Šį kartą mokiniai apsilankė Vilniuje esančiame energetikos ir technikos muziejuje bei aplankė saulės ir vėjo jėgaines.
Mokomosios ekskursijos metu mokiniai ne tik apžiūrėjo saulės ir vėjo jėgaines bei saulės šilumos kolektorius, bet ir susipažino su šiluminių ir atominių elektrinių veikimo principais, jų privalumais ir trūkumais. Po ekskursijos mokiniai aplankė muziejuje įrengtas interaktyviąsias ekspozicijas. Įvairūs spalvingi eksponatai ne tik demonstravo įvairius mokslinius metodus ir technikos išradimus, bet ir ugdė mokinių kūrybiškumą, norą eksperimentuoti.

Lapkričio 28 d. mokykloje vyko baigiamasis projekto „Mokslo spalvos“ forumas-konferencija. Renginio metu mokyklos bendruomenei ir svečiams iš kitų Lietuvos mokyklų buvo pristatyti šio projekto rezultatai. Dalyvavusieji šiame renginyje turėjo galimybę įdomiai ir netradiciškai susipažinti su architektūros, robotikos, psichologijos, astronomijos ir aplinkosaugos mokslais. Renginyje dalyvavę įvairių sričių mokslininkai ir specialistai visus susirinkusius supažindino su savo darbu ir atliekamais tyrimais. Mokiniams buvo paaiškinta, kokių galimybių suteikia jauno mokslininko gyvenimas ir kodėl yra verta būti kūrėjais.

Mokslo ir technologijų populiarinimo renginiuose „Mokslo spalvos“ dalyvavo daugiau nei 200 moksleivių, 20 pedagogų ir 5 mokslininkai bei mokslo institucijų darbuotojai.  Šio projekto metu mokiniams buvo siekiama parodyti, jog mokslas yra spalvingas, kūrybingas ir labai įdomus. Tai pajusti mokiniams padėjo įvairios praktinės užduotys, kurias atlikdami mokiniai lavino kūrybiškumo, komandinio darbo ir planavimo įgūdžius.

Jonavos „Lietavos“ pagrindinė mokykla vykdė mokslo populiarinimo renginių ciklą  „Mokslo spalvos“ pagal Viešosios įstaigos Socialinių inovacijų instituto projektą „Mokslo ir technologijų populiarinimo renginių rėmimo ir gebėjimų ugdymo sistema" (VP1-3.2- ŠMM-02-V-02-004), kuris finansuojamas pagal 2007 - 2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos priemonę VP1-3.2- ŠMM-02-V „Žinių apie mokslą ir technologijas gilinimas ir sklaida tarp mokinių ir jaunimo bei lyčių lygybės moksle skatinimas".

Renginio nuotraukų galerija >>

Renginys „Atsinaujinantys elektros energijos šaltiniai Lietuvoje“

Nuo 2013 m. 4 d. 12:00 val. iki 2014 m. 16 d. 16:00 val.

Vieta: Marijampolės „Šaltinio“ pagrindinė mokykla

1. pasiruošimas išvykai į Klaipėdos kraštą:

a) 322 kab. 09-04, supažindinimas su projektu, 8D klasė 22 mokiniai (0,5 h);
b) 216 kab. 09-09 ir 09-16 (15.00-15.45) elektrinių aprašymo ruošimas, 8D kl. 13 mokinių (2 h);
c) 322 kab. 09-04, supažindinimas su projektu, 9a klasė 21 mokinys (0,5 h);
d) 216 kab. 09-12 ir 09-19 (14.00-14.45) elektrinių aprašymo ruošimas, 9a kl. 13 mokinių (2 h);

2. pasiruošimas išvykai į Vilnių:
a) 322 kab. 09-05, supažindinimas su projektu, 7D klasė 26 mokiniai (0,5 h);
b) 216 kab. 09-26 ir 10-03 (14.00-14.45)elektrinių aprašymo ruošimas, 7D kl. 14 mokinių (2 h);
c) 322 kab. 09-11, supažindinimas su projektu, 7a klasė 25 mokinys (0,5 h);
d) 216 kab. 10-10 ir 10-17 (14.00-14.45) elektrinių aprašymo ruošimas, 7a kl. 12 mokinių (2 h);

3. pasiruošimas išvykai į Kauną:
a) 322 kab. 09-05, supažindinimas su projektu, 7c klasė 24 mokiniai (0,5 h);
b) 216 kab. 10-07 ir 10-14 (15.00-15.45) elektrinių aprašymo ruošimas, 7c kl. 13 mokinių (2 h);
c) 322 kab. 09-16, supažindinimas su projektu, 7b klasė 23 mokinys (0,5 h);
d) 216 kab. 09-23 ir 09-30 (15.00-15.45) elektrinių aprašymo ruošimas, 7b kl. 13 mokinių (2 h);

4. medžiagos ruošimas konferencijai 216 kab. (Informacinių technologijų)
11-07 (ketvirtadienis) per 7-8 pamokas, 9A, (2 h);
11-12 (antradienis) per 7-8 pamokas, 7D, (2 h);
11-14 (ketvirtadienis) per 7-8 pamokas, 8D, (2 h);
11-19 (antradienis) per 7-8 pamokas, 7A, (2 h);
11-21 (ketvirtadienis) per 7-8 pamokas, 7B, (2 h);
11-28 (ketvirtadienis) per 7-8 pamokas, 7C, (2 h);

5. Konferencija — Marijampolės „Šaltinio“ pagrindinės mokyklos aktų salėje 12-04 (trečiadienis), 6-7 pamokų metu.

6. pamoka — praktikumas „Elektros energijos gavimas Lietuvoje“: 322 kab. (Fizikos);
2013 12: 09; 10; 11; 11; 12; 12; 16; 17; 18; 18; 19; 19.
2014 01: 06; 08; 09; 13; 15; 16.
4-9 klasių mokiniai suderinus su klasių auklėtojais ir mokytojais.

7. Išvykų laikas:
Klaipėdos kraštas 09-24 (antradienis);
Vilnius 10-25 (penktadienis);
Kaunas 11-08 (penktadienis).

Renginys vykdomas pagal Viešosios įstaigos Socialinių inovacijų instituto projektą „Mokslo ir technologijų populiarinimo renginių rėmimo ir gebėjimų ugdymo sistema“ (VP1-3.2- ŠMM-02-V -02-004), kuris finansuojamas pagal 2007 – 2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos priemonę VP1-3.2- ŠMM-02-V „Žinių apie mokslą ir technologijas gilinimas ir sklaida tarp mokinių ir jaunimo bei lyčių lygybės moksle skatinimas“.

Kauno technologijos universiteto gimnazija kviečia visos Lietuvos 10–12 klasių moksleivius dalyvauti Antrajame Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės esė konkurse

Nuo 2013 m. 5 d. 13:00 val. iki 2013 m. 5 d. 14:00 val.

Konkurso eiga:

I etapas: 2013 m. rugsėjo 5 d. – lapkričio 15 d. vyks moksleivių esė konkursas – atrankai į kūrybines tiriamąsias dirbtuves. Nuotoliniu būdu dalyvauja visos Lietuvos moksleiviai. Esė tema ir detalesni reikalavimai darbams skelbiami interneto svetainėse www.ktug.lt, www.ldki.lt ir perduodami savivaldybių švietimą kuruojantiems padaliniams.

II etapas: 2013 m. gruodžio 5 d. Konkurso finalas. Finaliniame etape dalyvauja 15 geriausių rašinių autorių ir jų mokytojai. Kauno technologijos universiteto gimnazijoje vyks kūrybinės tiriamosios dirbtuvės su VDU Istorijos katedros mokslininkais (dirbtuvių vadovas – doc. dr. Rūstis Kamuntavičius). Dalyvauja į finalinį etapą atrinkti moksleiviai ir mokytojai. Mokiniai ir mokytojai bus supažindinti su naujausia LDK istoriografija ir jos problemomis Lietuvoje, Lenkijoje, Baltarusijoje, Ukrainoje, mokysis akademinio rašymo pagrindų. Finaliniame konkurso etape rašoma argumentuota esė pagal pateiktą temą. Identifikuojami ir apdovanojami konkurso nugalėtojai ir jų mokytojai: skiriama viena pirmoji, dvi antrosios, trys trečiosios vietos.

Daugiau informacijos teikia ir konkurso dalyvius konsultuoja Kauno technologijos universiteto gimnazijos istorijos mokytojas ekspertas Domas Boguševičius elektroniniu paštu dbogusevicius@gmail.com.


Konkurso partneriai
Vytauto Didžiojo universitetas ir Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės institutas


Konkurso finansavimas
Renginys finansuojamas iš viešosios įstaigos Socialinių inovacijų instituto vykdomo projekto „Mokslo ir technologijų populiarinimo renginių rėmimo ir gebėjimų ugdymo sistema“ (VP1-3.2- ŠMM-02-V-02-004), kuris finansuojamas pagal 2007 – 2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos priemonę VP1-3.2-ŠMM-02-V „Žinių apie mokslą ir technologijas gilinimas ir sklaida tarp mokinių ir jaunimo bei lyčių lygybės moksle skatinimas“.

Skelbimas >>

Renginys „Lietuvos ir pasaulio astronomijos naujienos, dangaus kūnų stebėjimas“

Nuo 2013 m. 9 d. 10:00 val. iki 2013 m. lapkričio 31 d. 19:00 val.

2013 m. rugsėjo 13 d., 19 val. Šiaulių universiteto gamtos mokslų fakulteto vyriausiasis metodininkas Vacys Jankus Šiaulių universiteto gimnazijos mokiniams ves seminarą „Lietuvos ir pasaulio astronomijos naujienos“, kurio metu juos supažindins su Lietuvos ir pasaulio astronomijos naujienomis, Šiaulių universiteto observatorija, teleskopo veikimo principu, dangaus kūnų stebėjimo galimybėmis Šiaulių mieste.

2013 m. spalio 18 d. numatoma organizuoti praktinius užsiėmimus Molėtuose, Vilniaus universiteto Teorinės fizikos ir astronomijos instituto Astronomijos observatorijoje ir Lietuvos etnokosmologijos muziejuje.

Teorinės fizikos ir astronomijos instituto Astronomijos observatorijoje mokiniai susipažins su veidrodiniais teleskopais ir 35/51 cm Maksutovo tipo teleskopu, turės galimybę pasigrožėti nuostabaus grožio spalvotomis planetų, žvaigždžių, ūkų, spiečių, galaktikų nuotraukomis. Darbuotojai papasakos apie mokslininko profesiją, galimybę dirbti observatorijoje, šiuo metu atliekamus mokslinius tyrinėjimus. Naktinės ekskursijos metu stebės naktinio dangaus vaizdą, žvaigždynais ir ryškiausias žvaigždes.

Renginys vykdomas pagal Viešosios įstaigos Socialinių inovacijų instituto projektą „Mokslo ir technologijų populiarinimo renginių rėmimo ir gebėjimų ugdymo sistema“ (VP1-3.2-ŠMM-02-V-02-004), kuris finansuojamas pagal 2007 – 2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos priemonę VP1-3.2-ŠMM-02-V „Žinių apie mokslą ir technologijas gilinimas ir sklaida tarp mokinių ir jaunimo bei lyčių lygybės moksle skatinimas“.

RENGINYS „MOKYKLA. MOKINYS. MOKSLAS“

Nuo 2013 m. 9 d. 12:00 val. iki 2013 m. 1 d. 18:00 val.

Šių mokslo metų  pirmąjį pusmetį  Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazijoje įgyvendintas projektas  „Mokykla. Mokinys. Mokslas.“ Projektas  finansuojamas iš  Viešosios įstaigos Socialinių inovacijų instituto vykdomo projekto „Mokslo ir technologijų populiarinimo renginių rėmimo ir gebėjimų ugdymo sistema“ (VP1-3.2- ŠMM-02-V-02-004), pagal 2007 - 2013 m.  Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos priemonę VP1-3.2- ŠMM-02-V „Žinių apie mokslą ir technologijas gilinimas ir sklaida tarp mokinių ir jaunimo bei lyčių lygybės moksle skatinimas“. Projekto tikslas - tobulinti gebėjimus suprasti ir taikyti naujausius socialinių, fizinių, humanitarinių, biomedicininių mokslų ir technologijų pasiekimus.

Projekte buvo numatytos 4 edukacinės išvykos, kurių metu gimnazijos mokiniaisusipažino su socialinių, fizinių, humanitarinių, technologijų, biomedicininių mokslų pasiekimais, taikomomis naujausiomis technologijomis, moksline veikla. Projekte dalyvavo 200 mokinių.

Išvykos į Molėtus metu mokiniai aplankė Molėtų astronomijos observatoriją, sužinojo, kaip susidaro žvaigždės, ką stebi šios observatorijos darbuotojai. Dalyvaudami observatorijos organizuojamuose renginiuose, susipažino su astronomo profesija, galimybe daugiau pasigilinti į šios profesijos paslaptis.  Taip pat susipažino ir su  Etnokosmologijos muziejuje sukauptais eksponatais, kurie atspindi žmonių požiūrį į dangų ir pasaulį.  Naktį mokiniai stebėjo žvaigždes per veidrodinius teleskopus bei pamatė, kur yra zodiako ženklai, susipažino su darbuotojų atliekamais moksliniais tyrinėjimais. Kitą dieną mokiniai aplankė senovinę dangaus šviesulių stebyklą – šventvietę. Sužinojo, kaip dangaus šviesulius stebėjo mūsų protėviai, išgirdo daug įdomaus apie protėvių pagonišką pasaulėžiūrą, apie senovės lietuvių astronomijos žinias ir senąjį lietuvių zodiaką.

Išvykos į Kauną metu mokiniai lankėsi Vytauto Didžiojo universitete, ten susipažino su informatikos ir gamtos mokslų fakultete atliekamais  moksliniais darbais. Su mokiniais bendravo dėstytojai ir studentai. Mokiniai buvo ne tik pasyvūs stebėtojai, bet ir patys valdė  įrenginius planšetiniais kompiuteriais. Aplankė multimedijos, robotikos laboratorijas, susipažino su naujausiais moksliniais darbais, patys bandė sukonstruoti robotą. Mikroskopijos ir ląstelės laboratorijose per mikroskopą stebėjo ląsteles, įspūdį paliko vėžinių ląstelių tyrimo laboratorija ir ten atliekami naujausi tyrimai kovojant su vėžiu.

Vilniuje mokiniai aplankė Vilniaus Šv. Stanislovo ir Šv. Vladislovo arkikatedros baziliką, arkikatedros požemius,  Barboros Radvilaitės Žygimantienės, Aleksandro Jogailaičio, Elžbietos Žygimantienės, Vaclovo IV Vazos amžino poilsio vietas. Tyrinėjo Valerijono Protasevičiaus antkapio fragmentus, Jono Civinskio epitafiją. VU bibliotekoje apsilankė trijose puošniai bei įmantriai dekoruotuose bibliotekų salėse bei keturiuose kiemeliuose. P. Smuglevičiaus salėje išvydo senų išlikusių knygų parodą, pergamentų, istorinių asmenybių herbus, antspaudus, jų raštus. Lankėsi Baltojoje salėje, kopė į observatorijos bokštą.

Antrosios išvykos į Vilnių metu Vilniaus universitete mokiniams buvo organizuota archeologijos paskaita. Mokiniai diskutavo kultūros paveldo, paveldosaugos temomis. Paskaitą vedė VšĮ „Kultūros paveldo akademijos“ programų koordinatorius, archeologas Ramūnas Šmigelskas. Koordinatorius gimnazistus supažindino su archeologo darbu, jo specifika, darbo įrankiais, edukacinėmis programomis, vykdomais komerciniais ir moksliniais tyrimais (piliakalnių kasinėjimai, miesto, karių kapinių, senkapių tyrimai, architektūrinio paveldo tyrimai), kurių metu naudojama archeologijos mokslo įranga, taikoma naujausių tyrimų metodika. Archeologas papasakojo apie  skaitmenines ir lazerines technologijas, kurios leidžia sukurti naujus trimačius tikrovės modelius archeologijoje. Vėliau mokiniai apsilankė Lietuvos hidrometeorologijos tarnyboje, kur buvo supažindinti su meteorologo darbo metodika, kliūtimis, gamtos sukeliamais paradoksais. Paskaitą skaitė ir su klimato kaitos problemomis bei migrantais, kurie kelia grėsmę mūsų ekosistemai, supažindino klimatologė Audronė Galvonaitė.

Įgyvendinus projektą, mokiniai įgijo naujų žinių apie mokslo pasiekimus, kurias gali pritaikyti atlikdami mokslinius - tiriamuosius darbus įvairių dalykų pamokose bei planuodami savo karjerą.

Renginio nuotraukų galerija >>

KTU lektoriai jaunimui pristatė mokslo ir technologijų naujoves

Nuo 2013 m. 12 d. 13:00 val. iki 2013 m. 19 d. 14:00 val.

2013 metų rugsėjo mėn. 12, 16, 19 dienomis Kauno technologijos universitete vyko mokslo ir technologijų populiarinimo renginys „Intelektualiosios technologijos mokymuisi ir kūrybai", kuriame vyresniųjų klasių Lietuvos mokyklų moksleiviams buvo pristatytos mokslo ir technologijų naujovės, jų svarba švietime, technologijų panaudojimo aktualumas ir galimybės stiprinti besimokančiųjų gebėjimus taikyti šiuolaikines technologijas mokymesi ir kūryboje.

MTP renginį „Intelektualiosios technologijos mokymuisi ir kūrybai" sudarė trijų seminarų, kuriuos vedė universiteto dėstytojai, ciklas.

Rugsėjo 12 dieną vykusiame pirmajame renginio seminare „Įdomioji mechanika: nuo eksperimento iki išradimo“ dalyviai buvo supažindinti su šiuolaikinėmis konstravimo technologijomis, jų galimybėmis ir taikymu, kompiuterizuotų virtualaus projektavimo sistemomis ir jų privalumais, funkcionalumu ir pritaikomumu praktikoje. Lektoriai seminaro dalyvius įdomiai ir paprastai supažindino su fizikinių reiškinių modeliavimo programomis, Niutono mechanikos dėsniais, praktiškai demonstravo kompiuterių taikymo galimybes inžinerinio projektavimo srityje, esminius šiuolaikinių technologijų privalumus skaitmeninėje aplinkoje.

Rugsėjo 16 dieną vyko antrasis seminaras „Išmanieji įrenginiai: galimybių ribos“. Jo metu dalyviams buvo pristatytos išmaniųjų įrenginių galimybės, kurios palengvina bendravimą ir bendradarbiavimą, bei leidžia kurti naujas, papildyta realybe paremtas, mokymo priemones. Moksleiviai praktiškai susipažino su  planšetinių kompiuterių taikymu įvairių mokymosi disciplinų srityse ir kūryboje, sužinojo naujųjų technologijų privalumus ir išbandė mobiliąsias taikomąsias programas.

Renginys baigėsi seminaru „Muzika ir technologijos: muzikinės minties vystymasis", kuris įvyko rugsėjo 19 dieną. Jo metu dalyviai susipažino su garso suvokimo ir jo vystymo etapais iki sukurto muzikinio produkto,  esminiais naujųjų muzikos technologijų privalumais muzikos industrijos sferoje, muzikos mediją buvo pristatyta, kaip viena iš visuomenę paveikiausių medijų.

Viso renginio metu lektoriai skatino jaunimą domėtis naujomis technologijomis ir tiksliniu jų pritaikymu edukaciniame-kūrybiniame procese, kaip individualios saviraiškos ir techninių bei meninių gebėjimų lavinimo lygmenyse, diskutavo su seminarų dalyviais apie technologijų panaudojimo galimybes stiprinant besimokančiųjų kūrybiškumą bei mokymosi efektyvumą.

Renginyje akivaizdžiai dalyvavo per 50 moksleivių iš 28 Kauno miesto ir rajono mokyklų, pedagogai, mokslo darbuotojai. Kelios dešimtys moksleivių iš kitų miestų ir rajonų stebėjo tiesioginę transliaciją internetu.

Renginys surengtas pagal Viešosios įstaigos Socialinių inovacijų instituto vykdomą projektą "Mokslo ir technologijų populiarinimo renginių rėmimo ir gebėjimų ugdymo sistema" (VP1-3.2-ŠMM-02-V-02-004), kuris finansuojamas pagal 2007 - 2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos priemonę VP1-3.2- ŠMM-02-V "Žinių apie mokslą ir technologijas gilinimas ir sklaida tarp mokinių ir jaunimo bei lyčių lygybės moksle skatinimas".

Renginio nuotraukų galerija >>

Intelektualiosios technologijos mokymuisi ir kūrybai

Nuo 2013 m. 12 d. 15:00 val. iki 2013 m. 19 d. 18:00 val.

KTU Jaunųjų kompiuterininkų mokykla kviečia į nemokamą mokslo ir technologijų populiarinimo renginį „Intelektualiosios technologijos mokymuisi ir kūrybai“, kuris vyks 2013 m. rugsėjo mėn. 12, 16, 19 dienomis, visi seminarai prasidės 15:00 val. Renginys vyks adresu Studentų g. 48A-337, Kaune.

Renginį sudarys trijų seminarų ciklas:

• 2013 m. rugsėjo mėn. 12 d. „Įdomioji mechanika: nuo eksperimento iki išradimo“ (3 akad.val. Seminaro dalyviai bus vizualiai supažindinami su kompiuterių taikymu inžinerinio projektavimo srityje, išskiriant esminius šiuolaikinių technologijų privalumus skaitmeninėje aplinkoje.

• 2013 m. rugsėjo mėn. 16 d. „Išmanieji įrenginiai: galimybių ribos“ (3 akad. val. Seminaro metu dalyviams bus pristatomos išmaniųjų įrenginių galimybės, kurios palengvina bendravimą ir bendradarbiavimą, bei leidžia kurti naujas, papildyta realybe paremtas, mokymo priemones.

• 2013 m. rugsėjo mėn. 19 d. „Muzika ir technologijos: muzikinės minties vystymasis" (2 akad.val.).  Moksleiviai bus supažindinami su garso suvokimo ir jo vystymo etapais iki sukurto muzikinio produkto, išskiriant esminius naujųjų muzikos technologijų privalumus muzikos industrijos sferoje.

Renginys vykdomas pagal Viešosios įstaigos Socialinių inovacijų instituto projektą „Mokslo ir technologijų populiarinimo renginių rėmimo ir gebėjimų ugdymo sistema“ (VP1-3.2- ŠMM-02-V -02-004), kuris finansuojamas pagal 2007 – 2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos priemonę VP1-3.2- ŠMM-02-V „Žinių apie mokslą ir technologijas gilinimas ir sklaida tarp mokinių ir jaunimo bei lyčių lygybės moksle skatinimas“.